Pastor Maldonado megszerezte élete első győzelmét. Blogunk készített egy részletes beszámolót a történtekről, amely jóval részletesebb, mint az élő tudósítás. Ne hagyd ki, kattints a "továbbra"!
Az idén a McLarennél dolgozó Sam Michael foghatja a fejét, ugyanis tavaly, mikor még ő volt a Williams technikai igazgatója, csapat mindössze 5 pontot szerzett az év végén, és a csapat pályafutásának leggyengébb szezonját zárta. Az önmagát kirúgó technikai igazgató a McLarenhez ment. A helyére szerződtetett Mike Coughlan pedig azonnal egy győztes konstrukcióval állt elő, amivel Maldonado megnyerte a mai Spanyol Nagydíjat. Sir Frank Williams viszont repdeshet az örömtől, ugyanis a 70. születésnapját ünneplő csapattulajdonos pilótája, Pastor Maldonado megnyerte a Spanyol Nagydíjat, köszönhetően annak, hogy Hamiltont a versenybírók hátra sorolták, az utolsó rajtkockára. Azzal, hogy Maldonado megnyerte a Spanyol Nagydíjat, nem csak megszakította a Williams 8 éve tartó sikertelenségét, hanem végre levetkőzte a "fizetős pilóta" jelzőt, amivel forma 1-es debütálása óta illetik. A venezuelai pilóta a második boxkiállást leszámítva egész végig az élen autózott, és maga mögött tudta tartani a ráncfelvarrt Ferrarit vezető Fernando Alonsot is.
Maldonado csapata nagyon jó taktikát választott: a Williams kihozta a venezuelait, két körrel korábban, mint a Ferrari Alonsót, és a 2010-es GP2-es bajnok felkapcsolva a fordulatszámot autóján, olyan gyors köröket futott, hogy mire Alonso kiért a boxból, Maldonado már hat másodperccel vezette a versenyt.
Ha mindez még nem lenne elég, Alonso megérkezett a lekőrözésre váró francia újonc, Charles Pic Marussiája mögé, aki feltartotta a kétszeres világelsőt.
Ekkor történt a verseny egyetlen balesete: Schumacher épp a boxból kijövet megérkezett a régi gumikkal küszködő Senna Williamse mögé, a német tudta: ha nem előzi meg Sennát, akkor annyi a dobogós helyezésnek, ezért a célegyenes végén megpróbált bebújni a brazil mögé, aki a vártnál korábban fékezett, az elhasználódott gumijai miatt. Következmény: Schumacher beleszáguld Sennába, majd mindketten a sóderágyban kötnek ki. Senna még megpróbált kijönni, ami sikerült is neki, azonban az autó nem csak egy defektet kapott, hanem megsérült a hátsó szárnya is, ezért a brazil kénytelen volt feladni a versenyt. Pedig érdekes lett volna tudni, hogy a hírhedt Ayrton Senna unokaöccse mire képes egy olyan autóval, amivel csapattársa meg tudta nyerni a versenyt.
A Senna-Schumacher esetnek még lehet valami következménye, ugyanis a versenybíróság ki is írta, hogy a verseny után vizsgálni fogják a balesetet. Az sem kizárt, hogy Schumacher büntetést kap a manővere miatt, tavaly is ez történt, csak akkor Vitaly Petrovval. Akkor az orosz hajtott bele Schuamcherbe, ezért Petrov a következő versenyre egy 10 rajthelyes büntetést kapott. Azt kétlem, hogy Schumacher 10 rajthelyest kapna, mert nem 100%-ig a német hibája volt, de nem akarok semmit jósolni, a tegnapi Hamilton féle ítélete után, ugyanis azt egyáltalán nem tartottam fairnek. Egy szó, mint száz: Schumacher félhet, ugyanis a versenybírók nincsenek túl jó kedvükben.
Az incidenst követően Maldonado és Alonso között a különbség nem nőtt, és nem is csökkent, Maldonado majdnem ezredre azonos időt autózott a hazai pályán versenyző spanyollal. Egészen a harmadik kerékcseréig, itt ugyanis Alonso Ferrarija gyorsabban felmelegítette a keményebb keverékű gumit, mint Maldonado Williamse, így a spanyol olyannyira fel tudott zárkózni a venezuelaira, hogy már nyithatta is a hátsószárnyát, amivel komoly veszélybe került Maldonado első helye. Körökön keresztül tizedmásodperceken belül autóztak egymáshoz képest, mikor Maldonado valamit gépészkedve századokat kezdett pakolni Alonsora, aki már elengedte a győzelmet, és inkább a visszapillantóját bámulta, ugyanis Raikkönen a futam végére magára talált.
Rosbergnek sem volt unalmas az utolsó köre, rá Hamilton érkezett meg, aki szinte letolta a pályáról a kínai futamgyőztest, ha van még egy kör a versenyből, akkor a 2008-as bajnok szinte biztosan elment volna a német mellett, de be kellett érnie a nyolcadik hellyel.
Maldonado ért be elsőként a célba, tehát öt futam alatt öt, különböző konstruktőr nyert már futamot, az idei szezon során (McLaren,Ferrari,Merceds,Red Bull, Williams).