A Mclaren ellentétben a Red Bullal nem csak "kitolja" a garázsból a lepedővel leterített autót, amiről majd a versenyzők leveszik a takarót. Nem a Mclaren a csapat technológiai központjában mutatta be az idei évre szánt konstrukciót, amit a "gárda" technikai igazgatójának beszéde előzött meg. Részletes infóért, és képekért katt a továbbra.
Az élcsapatok közül a McLaren volt az első csapat, akik leleplezték az idei autójukat. A Caterham technikai igazgatójának állításával ellentétben a Mclaren autójának nincsen olyan "kacsacsőre", mint a Caterhamnak. Ez volt az első szembetűnő különbség.
Később kiderült, hogy (Hamilton kérésére) a tükröket megnagyobbították, és az oldaldobozok méretét az új kipufogó szabály értelmében jóval le kellett kicsinyíteni. Ezek mellett még van pár különbség a tavalyi és az idei modell között. Ilyen például az első légterelő megoldása. Nem olyan mint a Caterhamé, hanem olyan, mint ha elgörbítették volna. A hátsó szárny, valamint az autó festése is megváltozott egy kis mértékben: a Vodafone logo fekete körvonalat kapott, csak úgy, mint az autó összes éle.
Valamint a kocsin látható a különbség az idei és a tavalyi Pirelli gumik között: sötétebb lett a gumi színe, és nagyobb a felirat.
A bemutatón a versenyzők, és a mérnökök is elmondták, hogy idén egy nagyon szoros szezonra számítanak.
A kocsi neve mégsem a várt, MP4-27 lett, hanem MP4-27A, ami azt sugallja, hogy ez még csak az "A" verzió és még a szezonnyitó Ausztrál GP előtt felkerül néhány frissítés az autóra. Ezt Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója is megerősítette. Sőt azt is elmondta, hogy ez a konstrukció szinte minden elemében különbözik a tavalyitól. Csak azt külső szemmel nem lehet mind észre venni.
A csapat elsődleges célja az, hogy idén már a szezon elején jól szerepeljenek, amihez úgy érzik, hogy minden tényező adott.
Hamilton még egy viccet is elsütött: "A visszapillantó tükröt megnagyobbítottuk, aminek szerintem Felipe (Massa) nagyon fog örülni".