Az első helyet Vettel szerezte meg, óriási mázlival, a második Alonso, míg a harmadik Jenson Button lett.
A rajt
az első sorból induló Vettel, és Button is megtudta tartani a helyét. Ahogyan azt már megszokhattuk Webber ismét egy igen gyenge rajtot produkált, őt meg is előzte Alonso. Schumacher az ötödik helyről a 10.-re esett vissza, de utána sikerült visszaelőznie Hamiltont. Ekkor az első 10:Vettel, Button, Alonso, Webber, Rosberg, Massa, Maldonado, Petrov, Schumacher, Hamilton
Schumacher vs Hamilton
Schumacher és Hamilton egymásra talált, Hamilton se az állítható hátsó szárnnyal, se a KERS-el sem tudta megelőzni Schumachert, egészen a 9. körig, ugyanis itt Schumacher hagyott egy kis kaput, amit Hamilton ki is használt, és megelőzte Schumachert.
Az elrontott kerékcserék
A Mercedes Schumaher alatt nem muzsikált valami jól, csapattársa autójával sem volt minden rendben. Button jött be a nagyok közül elsőnek, őt Vettel követte, akinek eléggé elrontották a kerékcseréjét, ezért Button mögé tudott csak felmenni. A másik Red-Bullos , Webber is bejött a boxba, az ő kerékcseréjét is elrontották, a középmezőnybe keveredett vissza. Ezután a Mclaren Hamilton kerékcseréjét is elrontották, bement a boxba, de a gumik nem voltak ott...
Az év első büntetései, valamint az első Safety Car
A futam első büntetését Paul Di Resta kapta. Ugyanis a visszafordítón megpróbálta megelőzni Agersuarit, kisebb sikerrel, ugyanis hozzáért a szárnya Alggersuari kerekéhez. Bár a kocsiknak nem lett semmi bajuk, a sport bírók már el is kezdték vizsgálni az esetet, majd boxutca áthajtásos büntetést adtak Di Restának, a baleset miatt.
Pár körrel később Hamilton pont ugyan ott akarta megelőzni Massat, ahol Di Resta kapta a büntetését. Hamilton megpróbált Massa elé kerülni, de majdnem kilökte a brazilt. Az alagútban azonban Massa került a poros ívre, ahol megcsúszott, és a falnak csapódott. A Safety Car azonnal bejött, részben Massa miatt, részben azért, mert Schumacher Mercedese leállt a pályán.
Hamilton ezért, csak úgy mint Di Resta box utca áthajtásos büntetést kapott.
Massa balesete után a SC kiment, és folytatódott a verseny, eekor az állás a következő volt: Vettel, Button, Alonso, Sutil, Kobajashy, Webber, Hamilton, Maldonando.
A második helyen autózó Jenso Button harmadszorra is kijött kereket cserélni, ezzel Alonso átvette tőle a 2. helyet. Button sorra futotta meg a leggyorsabb köröket. Majd lassacskán utolérte a Vettel-Alonso párost, akik közül Vettel még csak egyszer volt kint kereket cserélni, és még 25 kört kellett volna megtenni egy szett lágyon, szinte lehetetlennek tűnt.
Vettel-Alonso-Button
Vettel ideje egyre inkább romlott, már csak 1:19-es időt tudoni. A mögötte haladó Alonso pedig szinte letolta Vettelt a pályáról. Vettel nagyon kemény 15 körre számíthatott. Azonban itt jött egy óriási csavar ,ugyanis a pálya másik végénél Hamilton hátsó szárnyának nekiement Algersuari, aki a falba csapódott, majd a mögötte haladó Petrov
telibe találta a Torro-Rossot. Ekkor beküldték a Safety Cart, majd PIROS ZÁSZLÓVAL MEGSZAKÍTOTTÁK A FUTAOT!! Petrovhoz rohantak a versenybírók, akit kiszedtek a kocsiból, majd egy mentő vitte el.
Eközben a versenyzők felsorakozta a célvonalon. Vettelnek minden a kezére játszott, ugyanis a piros zászló ideje alatt a versenyzők szerelői a célvonalra mehetnek, így kicserélhetik a kerekeiket a versenyzőknek, mindaddig, amíg a verseny áll.Tehát Vettelnek nem kellett végigmennie mind a 60 kört a lággyal.
Eközben megerősítést kaptunk arról, hogy Petrovnak nincsen komolyabb baja, csak a lábát fájlalja. Magyar idő szerint 16:04-kor újra indították a futamot.
Az első körben Maldonadot azonnal kilökte Hamilton, de a SC nem jött be.
Végeredmény:
Hely |
Pióta |
Csapat |
Idő |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
Győztes |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+1.1 mp |
3 |
Jenson Button |
McLaren |
+2.3 mp |
4 |
Mark Webber |
Red Bull |
+23.1 mp |
5 |
Kamui Kobayashi |
Sauber |
+26.9 mp |
6 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
+27.2 mp |
7 |
Adrian Sutil |
Force India |
+1 Kör |
8 |
Nick Heidfeld |
Renault |
+1 Kör |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams |
+1 Kör |
10 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
+1 Kör |
11 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+2 Kör |
12 |
Paul di Resta |
Force India |
+2 Kör |
13 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
+2 Kör |
14 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |