Mára nyílt titokká vált, hogy a Ferrari nincsen megelégedve Felipe Massa teljesítményével, érthető módon, ugyanis a brazil pilóta a szezon eddigi részében mindössze kettő pontot kapargatott össze, míg csapattársa már a 61.-et gyűjtötte be. Ezek után nem lenne meglepetés ha menesztelné a csapat a gyengélkedő pilótát. Összegyűjtöttük a lehetőségeket.
Nem értem a Ferrarit. Az istálló csapatfőnöke, Stefano Domenicali napokkal cikkünk megjelenése előtt még arról álmodozott, hogy a Scuderia Ferrari az idei évben begyűjti a konstruktőri világbajnoki címet is... hát persze, álmodozni lehet, csak nem biztos, hogy az álom be is fog teljesülni, sőt szinte biztos vagyok benne hogy nem fog. Félreértés ne essék, nem a csapat technikai igazgatójának, Pat Fry-nak becsülöm alá a képességeit, és nem is az istálló több évtizedes tapasztalatát, csak a "másodszámú" pilótáját, Felipe Massát.
A pilóta 2009-es hungaroringi balesete óta nem ért el sikereket. Sokan ennek tudják be a brazil származású pilóta gyengélkedését, azonban ezeket az embereket ki kell hogy ábrándítsam: megállapították, hogy semmi köze a Barrichello autójáról lerepülő rúgónak, Massa idei, és tavalyi teljesítményéhez. Egy olyan pilótával, aki utoljára a 2008-as Brazil Nagydíjon tudott nyerni, nem tudom, hogy hogyan álmodozhat a Ferrari a bajnoki címről.
A mai nap azonban a Ferrari a hivatalos honlapján határozottan leírta, hogy komoly javulást vár tőle a csapat, a következő versenyhétvégére, aminek Monacó ad otthont. Ha a brazil nem tud valamilyen használható eredményt felmutatni, akkor valószínűleg a csapat kénytelen lesz szezon közben menesztelni a gyenge teljesítményt nyújtó Massát, ugyanis határozott meggyőződésem, hogy ezt az eredményt tudná hozni egy fiatal tesztpilóta is.
Arra az esetre, ha Massa év közben távozásra kényszerülne, blogunk készített egy ki segítséget a Ferrari számára, hogy melyik pilótát ültesse a brazil helyére.
- Adrian Sutil- Talán ő a legesélyesebb, ugyanis a Force India ex versenyzőjét jelenleg semelyik csapat sem alkalmazza, és ülés nélkül maradt az idei szezonra, részben azért, mert Hülkenberg érkezett a csapathoz, részben pedig azért, mert a 2011-es Kínai Nagydíjon megsebesítette a Renault ügyvezető igazgatóját, Eric Lux-ot, amiből bírósági eljárás kerekedett. Sutil éppen csapatot keres magának, a legutóbbi, Barcelónában tartott nagydíjon is jelen volt, menedzserével együtt, céljuk az volt, hogy csapatot találjanak a német származású versenyző számára. Nem tudni, hogy sikerrel jártak-e, de elég valószínű, hogy valamilyen megállapodásra jutottak a Ferrarival, ami nem is lenne meglepő.
- Nicolas Hülkenberg- Hülkenberg az a pilóta, aki 2010-ben megszerezte a Williamsnek a pole pozíciót, Braziliában, azonban 2011-ben be kellett érnie a Force India tesztpilótai állásával, cserébe az indiai csapat megígérte a német fiatalembernek, hogy jövőre, 2012-re kap egy versenyzői ülést. Meg is kapta, ezzel kitolta a másik fő esélyest (Massa helyére), Adrian Sutilt. Hülkenberg látszólag nem illik be a sorba, azonban személyes menedzsere társaságában, Barcelonában átsétáltak a Ferrarihoz tárgyalni. Ez nagyon gyanús, ugyanis a főállású pilóták nem szoktak csak úgy tárgyalni másik csapattal. Abban az esetben, ha Hülk lenne a befutó, valószínűleg Sutil venné át a helyét a Force Indiánál
- Jules Binahci- A végén még kiderül, hogy a Force India szoros kapcsolatot ápol a Ferrarival, ugyanis Bianchi is a Force India alkalmazásában áll, ő jelenleg a csapat tesztpilótája, ő vezeti az autót a pénteki tesztnapok egyikén. Bianchi csakúgy, mint Perez, a Ferrari Vezetőakadémiájának tagja, és eddig a Ferrari tartalékversenyzője volt. Simén előfordulhat, hogy a Ferrari a fiatal francia versenyzőt szeretné Massa helyére, ugyanis valljuk be, hogy nem hátrány, ha az ember a Ferrair Vezetőakadémiájának tagja. Nem mellesleg a Sauber mexikói pilótájával, Sergio Perezzel karöltve tavaly egy 2009-es Ferrarit teszteltek, Mugellóban.
- Sergio Perez- Mint feljebb említettem, Perez a Ferrari Vezetőakadémiájának tagja, illetve a Sauber istálló pilótája. Bár m többször is előfordult, hogy szerződéssel rendelkező pilóták átigazolnak egy másik csapthoz, úgy vélem, hogy ha Perezt szeretné a Ferrari, akkor várna a szezon végéig, ugyanis az olasz istálló jó viszonyt ápol a Sauberrel. Ennek ellenére minden megtörténhet, de talán a legvalószínűbb az, ha a Ferrari a szezon végén szerződtetné a fiatal tehetséget.