Fernando Alonso csak azért kezdett el gokartozni, mert az apja hobbija volt, neki köszönheti karrierjét. Nézzük, hogyan jutott el idáig, a kétszeres világbajnok!
Adatok:
Név:Fernando Alonso
Csapat:Ferrari
Világbajnok:2005-2006
Pole pozíció:20
Futam győzelem:26
Pályafutása:
Alonso apja hobbija a gokartozás volt, és az szerette volna, ha a fia is követi az ő példáját. Meg is nyerte zsinorban háromszor a spanyol gokart bajnokságot. Majd az Európa- Gokartbajnokságot a második pozícióban fejezte be. A junior gokart világbajnokságban pedig győzedelmeskedett. 1999-ben vezetett először forma- autót, ezt a bajnokságot megnyerte. Tovább jutott a Forma 3000-be ahol a 4. helyen végzett aaz első szezonban.
Flavio Biatore, a Benetton csapatfőnöke, és egy menedzseri szerződést kötött vele. A következő évbe bejuttatta őt a forma1-be, és a következő évben már a Minardi színeiben tündökölt. A Minardi a mezőny leggyengébb autója volt, Alonso nem is szerzett pontot vele, de csapattársát legalább megelőzte.
2002-ben a Renault tesztpilótája lett, és megismerkedett a csapattal.
2003-ban már nem tesztpilótaként rótta a köröket, ahol az első futamán meg is szerezte a pole pozíciót, amivel rekordot döntött. Majd ebben az évben aratta első futamgyőzelét, a 2003-as magyar nagydíjon, ezzel rekordot döntött. Év végén a 6. helyen végzett
2004-ben is a Renaultnál maradt. Ez az éve már ne volt ilyen sikeres, bár az előkelő 4. helyet szerezte meg a végén de kevesebb ponttal, mint tavaly.
2005-ben zsinorban 3 versenyt nyert meg, majd az év során még négy versenyt is megnyert. Ezzel már a Brazil nagydíjon eldőlt a világbajnokság kimenetele. Alonso nagy fölénnyel nyert.
2006-ban is itt folytatta a pályafutását, azév során hétszer nyert futamot, kettőször a dobogó második fokára jutott, és így 13 pontos előnnyel megvédte a világbajnoki címét.
A 2007-es évét a Mclarennél töltötte, itt az újonc Lewis Hamilton lett a csapattársa. Alonso négyszer nyert futamot, és az utolsó, évadzáró futamon végül az újonc Hamilton végzett Alonso előtt, akivel nem ápolt éppen túl jó kapcsolatot. A magyar nagydíjon direkt feltartotta Hamiltont, ezért rajtbüntetésben részesült. Bár a konstruktőri V.B- a Mclaren nyerte, az egyéni v.b-t Raikönnen nyerte, egy ponttal Hamilton előtt.
2008-ban visszatért a Renault-hoz, ahol az 5. helyen végzett.
2009-ben a Renault nagyon rosszul szerepelt, így Alonso 2010-re a Ferrarihoz szerződött.
2010-ben év végén neki volt a legnagyobb esélye a v.b címre, de az évadzáró futamon nem tudta megelőzni Petrovot, így a 2. helyen végzett.