Forma 1 blog

Forma 1 blog

Így láttuk mi- Kínai Nagydíj

2012. április 17. - f1-forma1.blog.hu

Sergio Perez, Sauber, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 1Túl vagyunk az év eddigi legizgalmasabb versenyén, a Kínai Nagydíjon. Az f1-forma1.blog.hu, szokásához híven most is pontozza a pilótákat, az itt nyújtott teljesítményük alapján. Ne hagyd ki, kattints a "továbbra"!

 

 

 

Nico Rosberg, Mercedes Grand Prix, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 1 1. Nico Rosberg (10/10)

Rosbergről tényleg nem lehet rosszat mondani. Egy kicsit olyan volt ez a futam Rosberg számára, mint Vettelnek tavaly. Végig elől volt, senki nem veszélyeztette, és kimaradt a középmezőnyben folyó viaskodásból. Szépen vezetett egész végig, szinte hiba nélkül. Joggal mondhatjuk, hogy Rosberg megérdemelte a futamgyőzelmet. Mindenki leírta a Mercedest, mondván, hogy zabálni fogja a gumikat, mint ahogyan azt tavaly, és az idei első két futamon is tette. Azonban kellemesen kellett csalódnunk: a Merci úgy bánt a gumikkal, mint a Red Bull. De persze ehhez kellett Rosberg hibátlan vezetése is.

Jenson Button, McLaren, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 12. Jenson Button (10/9)

Button versenye rendben volt. Ezt mondta a futam után is. Ebben érezhető volt a csalódottság, ugyanis meg akarta szerezni azt az első helyet. Azonban ha elkezdünk számolni, akkor rájövünk, hogy, ha Buttonnak nincsen az a baki a kerekével, akkor se tudta volna megközelíteni Rosberget, ugyanis 20 másodperces előnyre tett szert a német. Ennek ellenére szépen feljött az 5.helyről a másodikra. A rajtot ő kapta el talán a legjobban (rajtelemzés hamarosan várható), az első kanyarba harmadikként fordult be, majd ezt a helyét az első cserékig megtartotta, itt megelőzte Schumachert (még az előtt, hogy gond lett volna a kerekével). A boxutcás hiba miatt a középmezőnyben találta magát, és tudta, hogy ha nem cselekszik hirtelen, akkor lőttek a dobogónak, ezért már a boxkiállást követő első körben, hideg gumikon megelőzött két előtte bóklászó pilótát, majd iszonyatos tempót diktálva végig verekedte magát a középmezőnyön, és megérkezett a dobogó második fokára.

Lewis Hamilton, McLaren, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 13. Lewis Hamilton  (10/8.5)

Hamilton az 5 helyes rajtbüntetésének köszönhetően csak a 7. helyről  indulhatott. Kíváncsi lettem volna, hogy ha mondjuk nincsen a váltócsere, akkor mire képes a második helyről, ahova kvalifikálta magát.Mert ahogyan Hamiltont ismerem, nem adta volna fel, és egész végig Rosberg nyomában lett volna. De sajnos nem láthattuk. A brit szépen kapta el a rajtot, két helyet előre is ugrott, majd kiesett előle Schumacher, így a következő áldozat Kimi Raikkönen volt. Az a boxutcai előzés nem neki köszönhető, de utána a pályán már szépen visszaverte a finn támadásait. Ekkor még hideg gumikon volt, így megelőzte őt Webber, aki körökkel Hamilton előtt már járt a boxban. Az ausztrálon sikerült átrágnia magát, azonban beszorult Perez mögé, aki óriásikat fékezve tudta maga mögött tartani Lewist, így azonnal megérkezett mögé Webber. Azzal, hogy Vettel egy kerékcserével kevesebbszer járt a depóban sokat lépett előre, ugyanis nem kellett a lassú pilótákat előzgetnie. Szépen haladt a harmadik helyen, míg Lewis utol nem érte. Az első adandó alkalommal meg is előzte, majd ezt a helyét a futam végéig harmadszorra is harmadik helyen futott be. Ezzel ő áll az összesített tabella élén. Úgy né ki, hogy Lewis idei taktikája a nyerő: nem kell mindenképpen nyernie, idén sokkal többet ér, ha valalki kiegyensúlyozott, ugyanis a közép és az élmezőny is nagyon szoros, így nem  engedhet meg magának az ember egy olyan hibát, mint Hamilton  tavaly például Spában. Ha világbajnok akar lenni (már pedig az szeretne) akkor biztos vagyok abban, hogy hamarosan Hamilton fog a dobogó felső fokán állni.

Mark Webber, Red Bull, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 14.Mark Webber (10/7.5)

Webber jelenleg ugyan azzal az autóval jobb, mint a világbajnoki címvédő. Úgy érzem, hogy tavaly kicsit túlértékeltük Vettelt. Jó pilóta, nem vitatom, az egyik legjobb, de a legjobb pilóta még a rossz kocsiból is a maximumot hozza ki, és mint látjuk, nem az a maximum, amit Vettel kihoz jelenleg az autóból. Szerintem azzal mindenki számolt márt, hogy a rajtrácson az a kettő-három pilóta, aki Webbert követi, előre fog lépni, ugyanis Webber, valljuk be, nem a rajtolások nagymestere. Annál jobb viszont futam közben. Azért, mert a rajt utáni kavalkádból ő jött ki Kobayashi után talán a legrosszabbul, a Red Bull egy nagyon kockázatos taktikát vállát: kihozták Webbert már a 7.körben. Ezzel vagy nagyot fog a csapat és Webber bukni, vagy nagyot nyerni. Szerencsére az utóbbi történt. Webber előtt az út ugyanis szinte teljesen üres volt. Néha-néha meg kellett előznie egy HRT-t, de légüres térbe érkezett meg, addig, ameddig a fő riválisai egymás ellen harcoltak. Majd úgy látszott, hogy be is jött a taktika: Webber megelőzte Hamiltont, Raikkönent, és Kobayashit is, ezzel a boxstratégiával. Bár azért, mert a gumijai hamar elfogytak, Hamilton megelőzte, de maga mögött tartotta azokat, akik a rajtnál megelőzték. Kivéve az utolsó körig, amikor is Vettel elé került. A helyzet szerencsére nem hasonlított az emlékezetes 2010-es Török Nagydíjhoz, amikor is a két Red Bull kiütötte egymást, sem a tavalyi Angol Nagydíjhoz, ahol Horner megparancsolta Webbernek, hogy ne előzze meg Vettelt. Martin Withmarsh, a McLaren csapatfőnöke elismerően nyilatkozott a Red Bullról, mert végre hagyták versenyezni a pilótáikat egymás ellen is.

Sebastian Vettel, Red Bull, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 15. Sebastian Vettel (10/6)

Vettel pontjainak adásakor figyelembe vettem az  időmérős eredményét is, valamint a futamon nyújtott teljesítményét is. A tavalyi évből kiindulva Vettel ennél sokkal többet tudott volna. Csapattársának, Webbernek majdnem sikerült megkaparintania a dobogó alsó fokát. Mint már említettem, sokan túlértékeltük Vettelt. Tavaly mindenki istenítette, idén viszont nincsen jó formájában. Az, hogy a 11.helyről rajtolva az 5.-en futott be, nem is olyan rossz eredmény, de nem győzöm  hangsúlyozni, hogy Vettel ennél többet tud. Ráadásul ebben a 6 pontban benne van Vettel rajtja is, ami még rosszabb lett az időmérős helyezésénél. De lehet, hogy Vettelnek csak egy rossz hétvégéje/ hónapja volt, és Bahrain-ben újult erővel csap le.

Romain Grosjean, Lotus Renault, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 16.Romain Rosjean (10/7.5)

Végre megtört a jég! Grosjean befejezte élete első forma 1-es futamát, amin egész szépen ment. Egész végig előre menetelt. Megérezte a vezetés ízét, ez a 6. hely szép, bár látva, hogy Raikkönen, amíg meg nem ingott és ki nem esett a ritmusból, egész végig a második helyen ment, tehát az autó ha nem is a másodikhoz, de mondjuk egy negyedik helyhez már elég gyors. A francia szépen jókat csatázott a Williamsesekkel, körökön át őket néztük.

Bruno Senna, Williams, 2012 Malaysian Formula 1 Grand Prix, Formula 17.Bruno Senna (10/9)

Senna szépen, csöndben (legalábbis a tévé nem mutatta őt túl sokszor) behozta a Williamset a 7.helyre. Amilyen rosszul teljesített a brazil 2011-ben, annyira jól teljesít idén. Rendre leveri Maldonadot, aki már régebb óta a csapat tagja. Kezdi bebizonyítani, hogy a Williams nem csak azért választotta őt, Barrichello helyett, mert sok támogatója van, hanem azért is, mert ragadt rá némi tehetség az unokabátyjától. Ezt bebizonyította Malajziában a 6. helyével, most pedig ezzel a 7.-el. Senna volt az az ember, aki Rosberg után a második legnagyobb meglepetést okozta számomra. Szép volt Senna, így tovább.

Pastor Maldonado, Williams, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 18.Pastor Maldonado (10/8)

Sam Michael, a Williams ex technikai igazgatója foghatja a fejét, aki jelenleg a McLarennél tevékenykedik  foghatja a fejét, ugyanis tavaly, mikor még hozzájárult az autó megtervezéséhez a csapa év végén mindössze 5 pontot szerzett, az idei konstrukcióval pedig a csapatnak már 18 pontja van. Maldonado jókat csatázott Grosjeannal, azonban a francia gyorsabbnak bizonyult, így maga mögé utasította a venezuelait. Ha már Grosjeannál tartunk, akkor azt is meg kell említenünk, hogy Maldonado Grosjeannal együt Kínáéban szerete idei első pontját. Úgy néz ki, hogy Maldonado balszerencséje véget ért (Ausztráliában az utolsó körben kiesett, Malajziában, szintén az utolsó körben felrobbant a motorja, mindkétszer pontszerző helyről).

Fernando Alonso, Ferrari, 2012 Chinese Formula 1 Grand Prix, Formula 19.Fernando Alonso (10/7)

Alonso 9. helye csalódást keltő lehet a legutóbbi elsősége után. De úgy látszik, hogy a Ferrari erre képes, csak akkor azt nem értem, hogy Alonso miért ad olyan nyilatkozatokat, hogy még esélyes a világbajnoki címre (jó, esélyes, ugyanis jelenleg a harmadik helyen áll, de ezzel az autóval nem hiszem, hogy megtudná csinálni. Még ő sem.) . Alonso úgy, mint Senna, nem zavart túl sok vizet a verseny folyamán. A rajtnál elment a beragadt Webber mellett, és majdnem végig a maximumot hozta ki az f1 2012-ből.

Kamui Kobayashi, Sauber, 2012 Malaysian Formula 1 Grand Prix, Formula 110.Kamui Kobayashi (10/5)

A Kínai Nagydíj legnagyobb vesztese (Schumacher után) nem más, mint a japán Kamui Kobayashi, aki élete legjobb időmérős eredményét érte el a hétvégén. Ebben az 5 pontban benne van ez az eredménye is. Koba rontotta el a rajtot talán a legjobban, a harmadikról indulva rögtön a 8.-on találta magát. Hamarosan találkozott csapattársával, Perezzel, akivel nagyot csatázott, majdnem leterelte őt a fűre, de végül felül tudott kerekedni a Maláj Nagydíj óta hősnek nyilvánított csapattársán. Alapjába véve egy Sauberrel a 10. hely nem is lenne olyan nagyon szörnyű (ettől függetlenül a C31-ben simán benne van egy 5. hely) de azt figyelembe véve, hogy honnan rajtolt, nagyon hátra esett.

A bejegyzés trackback címe:

https://forma1.blog.hu/api/trackback/id/tr514444937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása