A Ferrari a tervekkel ellentétben kénytelen volt az interneten bemutatni az idei konstrukciót, ugyanis Maranellót, és környékét hóvihar lepte el. Az autóra felkerült az idei "újdonság", a kacsacsőr. A konstrukció elemzése következik.
A csapat azt állítja, csak nagyon kevés olyan alkatrész van az autójukon, amelyik a tavalyi modellen is megtalálható volt. Egyedül az első légterelő maradt ugyan az.
A Caterham elsőként mutatta be a 2012-es kocsiját. Ezt meglátva sokan elförmedtek és azt mondták: a Caterham csak egy kis csapat, a top alakulatok úgyis ki fognak találni valami másik megoldást. Nos ez nem teljesen így történt: a McLaren tegnap leleplezett autóján nem a megtört orr látható, míg a Ferrari nem tudott jobb megoldást kieszelni.
Az autó orrkúpján kívül az oldaldobozok mérete is megváltozott, csakúgy, mint minden csapatnál, az új kipufogó törvény miatt.
A csapat épített a pillóai ülés fölé egy második légbeömlőt, amit már tavaly használt a Mclare, a Lotus és a Mercedes is.
Az alábbi kép a második légbeömlő nyílás szerepét szemlélteti. Jól látható a levegő útja a pilóta feje mögül egészen a hátsó szárnyig.
Ezen kívül a Ferrari végre átállt a vonórudas felfüggesztésre, amit a Red Bull és a többi élcsapat már tavaly meg is tett. Sőt a Ferrari olyan bátor volt, hogy ezt a rendszert szerelte az első kerekekre is.