Forma 1 blog

Forma 1 blog

A mezőny rajtra kész- elemzés

2012. március 09. - f1-forma1.blog.hu

http://www.f1-site.com/wallpapers/2011/f1/australia/race/melbourne-f1-wallpaper-2011-1.jpgMár csak kilenc nap és kezdetét veszi a forma 1 2012-es szezonja. A téli tesztekből kiindulva készítettünk egy egyedülálló elemzést.

 

Nem tudom, hogy hogy vagytok vele, de számomra ez a három hónap nagyon lassan telt el Forma 1 nélkül...  Viszont jó hír mindenkinek az, hogy kevesebb, mint kilenc nap múlva kezdetét veszi az Ausztrál nagydíj. Itt rendszerint nagyon nagy a tét, ugyanis a csapatok a téli tesztek folyamán nem teszteltek minden elemet, nehogy a többi csapatnak megtetsszen, és lemásolják azokat a szezonnyitóig.

Egy biztos: az időmérőre minden csapat a maximumot akarja kihozni a kocsijából és olyan elemek is felkerülhetnek az autóra, amiket eddig csak a szabadedzéseken tudtak kipróbálni. Ez nekünk, nézőknek nagyon jó hír, ugyanis a teszteken elért eredményekből úgy gondolom, hogy kijelenthetem: a forma 1 egyik legizgalmasabb évada előtt állunk: rekordmennyiségű (összesen 6) világbajnok van a mezőnyben, illetve a csapatok közti különbségek is csak minimálisak. Jöjjenek az elemzések, azokról a csapatokról, akiket versenyképeseknek tartok.

Red Bull: Adrian Newey biztos kitalált valami forradalmi újítást a diffúzor terén, ugyanis a bikák nagyon takarták az autót az egész teszt alatt. Mikor a kocsi nem éppen 300-al repesztett, azonnal esernyőkkel takarták el az autó hátulját (azt a részt, ahol a diffúzort található) majd mikor beértek a garázsba, paravánokkal elzárkóztak a külvilág elől. Az utolsó előtti napon látható volt a változás: az autó kipufogója és szárnya teljesen megváltozott. Mindenki azt hitte, hogy ezzel a megoldással a bikák aznap biztos nyerni fognak...nem így lett. Ugyanis a csapat valamilyen titokzatos úton-módon egész nap Vettel kocsiját szerelte, mert a világbajnok véletlenül egyszer elhagyta a pályát. Számomra ez egy kicsit furcsa. Az az előtti nap pedig Webber kocsija többször is leállt. Azt sajnos nem tudni, hogy az új kipufogóval voltak-e gondok, de a sok probléma ellenére a Red Bull bejelentette, hogy az "új" autóval fognak elutazni Melborne-be. Az viszont nem túl biztató, hogy a Red Bull tesztelt a legkevesebbet a csapatok közül Barcelonában.

Mclaren: Talán a McLaren tesztje volt a legzökkenőmentesebb. A csapat nagyon jó teljesítményt nyújtott, egyértelmű, hogy a Red Bull fő ellenfele, ugyanis Hamilton ma elárulta, hogy mind a három teszten magas üzemanyagszinttel kőrözött a csapat, amivel igen jó eredményeket értek el, ráadásul az is nyilvánvalóvá vált, hogy az autó gyors a kemény keveréken is, ugyanis Button a legjobb körét keményen futotta.

Ferrari: A csapat téli teszteken elért eredménye nagyjából olyan, mint tavaly a McLarené: siralmas. A csapat autója hibásodott meg a legtöbbször. Úgy látszik, hogy a Ferrarinak ez a nagyon innovatív dolog nem akar összejönni. A csapat technikai igazgatója és a csapatfőnök is elismerte, hogy ezzel az autóval nem fognak még a dobogóért sem fognak harcolni.

Azonban az is lehetséges, hogy csak "hülyítenek" minket a Ferrarisok és van még valami a tarsolyukban, amit még nem mutattak meg. Sőt az is lehetséges, hogy a szezonnyitóig a csapat teljesen feléled, annak a fejlesztési csomagnak köszönhetően, amit éppen most tesztelnek: a hűtőt arrébb vitték, és néhány új elem is felkerült a kocsira. Előfordulhat az is, hogy a csapat hirtelen visszanyeri régi önmagát, vagy az is, hogy lemásolják a Red Bull kipufogóját, úgy, mint a McLaren. Ezzel a megoldással McLaren azonnal a győzelemért harcolt...legalábbis a Ferrari drukkerek ezt állítják, nem tudni, hogy mi az igaz.

Mecedes: A McLarenen kívül a Mercedes és a Lotus okozhatja a szezon meglepetését. Bár a csapat nem volt ott Jerezben, az első teszteke, ez nem okozott lemaradást számukra. A barcelonai paddokban pedig mindenki a Mercedes technikai megoldásairól beszél. Ott van az a titokzatos W csatorna és az a furcsa diffúzor megoldás is. Sajnos még komoly következéseket nem vonhatunk le ezekből az eredményekből, ugyanis a Mercedes nem közölte, hogy mekkora üzemanyagszinttel kőrözgettek, de ha akarnánk következtetéseket sem tudnánk, ugyanis Rosberg egyik nap nagyon gyors volt, másik nap pedig nagyon lassú...

Lotus: Kimi csapata bepótolta az elmaradásokat: négy napból hármat megnyertek. Mindenki agyon dícséri a csapatot, de koránt sem biztos az, hogy olyan üzemanyagszinttel mentek, mint a többiek. Gondoljunk csak vissza a tavalyi téli tesztekre: a Williams az egyik leggyorsabb csapat volt. Az Ausztrál nagydíj után okosabbak leszünk, most még ne vonjunk le következtetéseket. Viszont a tesztek eredményeiből kiindulva a Lotus nagyon erős.

Force India: Úgy gondolom, hogy a Force India a legszebb kacsacsőrös autó a mezőnyből, de ez mellékes. A csapat a mostani teszteken nem jeleskedett olyan feltűnően, mint az előzőkön, valószínűleg visszafogták magukat. Egy viszont biztos: jó irányba haladnak az autó fejlesztésével. Ha így haladnak akkor szerintem a tavaly év végi formájukat tudják hozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://forma1.blog.hu/api/trackback/id/tr974300457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása